Jump to content
Pat's Guide to Glasgow West End
rolo tomassi

Department Store Nostalgia

Recommended Posts

The Acrade is still thriving, In fact I was in 'Sloans' the other day, reputed to be the oldest surviving 'Coach House' in Glasgow. Have you been there?

Funnily enough so was I...on Saturday night :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

The Acrade is still thriving, In fact I was in 'Sloans' the other day, reputed to be the oldest surviving 'Coach House' in Glasgow. Have you been there?

Is it older than the Saracen Head Inn...circa 1755?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haven't heard of that one, Oz, but Sloans is very interesting.

Ah, Goldbergs. I think you needed some sort of card to shop there. I was in the shop a few times with different friends. It was huge and something a bit odd about it.

They took money too pat :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Whita boot Bremners, anywan remember them? :lol:

Ye'd need tae be a schizophrenic tae yoose this forum...mair faces than the toon clock the pair ae us ;)

BREMNER'S

Another department store. This one was located on Glassford Street on the east side between Argyle Street and Wilson Street. On entering the shop you headed for the metal wire enclosed lift where you were greeted by the lift operator requesting "which floor please?". There was always a musty damp smell, just like the subway, on entering the lift. The lift was a "Rolls Royce" of its time giving a smooth ride to your floor. The lift driver stated "first floor - bla bla", "second floor - bla bla". However, reality existed on the third floor, toys. Right turn out the lift and down a stair to the toy department where you were greeted by a massive train layout. Behind the wooden topped counters were piled high bright red Tri-ang Hornby boxes inviting the spending of your hard earned pocket money. (Information provided by Bill Watson).

http://www.eastbank.btinternet.co.uk/shops.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ye'd need tae be a schizophrenic tae yoose this forum...mair faces than the toon clock the pair ae us :lol:

Ah think you'll find you mean the "six of us" ur izzit eight?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Well however many faces a toon clock huz we've got mair...that might only need tae be five aktyooly :lol:

Av only gottra wan maself ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wylie Hills Still around & the argylle arcade??

Bought Engagenent ring in Hendersons jewellers in it.

Wylie Hills is long gone, I'm afraid. Henderson the Jewellers still there, Oz :lol:

Sloans I love, aye did, and wis there for lunch only last week. Probably one of the best-preserved Victorian bars in Glasgow; all wood panelling, comfy booths, original cornicing, and best of all in the upstairs restaurant, fan-bliddy-tastic carved glass panels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recall the name, can't recall the location. Where wis it then, Nota?

No disrespect to Nota bu he wouldn't have a clue;-). It was on Ingran Street where the casino is now, across from the side entrance to M+S. My mum used to drag me in every week. Good thread this Rolo. I remember Daly's, Trerons, Arnotts and Simpsons, Lewis's, Goldbergs. Can anyone tell me if Fraser's was ever called by another name?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No disrespect to Nota bu he wouldn't have a clue;-). It was on Ingran Street where the casino is now, across from the side entrance to M+S. My mum used to drag me in every week. Good thread this Rolo. I remember Daly's, Trerons, Arnotts and Simpsons, Lewis's, Goldbergs. Can anyone tell me if Fraser's was ever called by another name?

I'd totally forgotten Arnotts WAS in fact cried Arnott and Simpson in earlier days. Likewise Copelands used to be Copeland and Lye as some wise person pointed out earlier... :lol:

I can't think of a casino on Ingram St but there is one on Stockwell St opposite side entrance to M&S, Moll, where Tiger Tiger is now?

Your Q about Frasers is actually doing my nut in, because I do seem to recall in the dim and distant it wasn't actually cried Frasers. The whole chain used to be called House of Fraser, if I recall right, and latterly the different stores adopted their own IQ, like the one in Manchester is cried Kendalls for example.

I should probably google but can't be arsed, somebody here'll know the answer... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn it I didnt Know Sloans :lol: Sounds great Like your pics HH.

How the hell did I miss it (shakes head). Im a nut for old Buildings ;)

Was shop at corner of Renfield Street & Gordon Street Forsyths??

Grants book shop still at steps to Central??

Is the Shell still in Central Station?

Share this post


Link to post
Share on other sites

I'd totally forgotten Arnotts WAS in fact cried Arnott and Simpson in earlier days. Likewise Copelands used to be Copeland and Lye as some wise person pointed out earlier... :lol:

I can't think of a casino on Ingram St but there is one on Stockwell St opposite side entrance to M&S, Moll, where Tiger Tiger is now?

Your Q about Frasers is actually doing my nut in, because I do seem to recall in the dim and distant it wasn't actually cried Frasers. The whole chain used to be called House of Fraser, if I recall right, and latterly the different stores adopted their own IQ, like the one in Manchester is cried Kendalls for example.

I should probably google but can't be arsed, somebody here'll know the answer... ;)

You are right. It's Stockwell St not Ingram St where Bremners was. I googled Frasers on Wiki and it says the Glasgow store was the first H of F in the chain founded in the mid 1800's. There's no mention of any other name and Kendels and the like were bought over by the chain. That's what Wiki says. I just remember some other name before for the Glasgow store. Must ask my mum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn it I didnt Know Sloans :( Sounds great Like your pics HH.

How the hell did I miss it (shakes head). Im a nut for old Buildings :(

Was shop at corner of Renfield Street & Gordon Street Forsyths??

Grants book shop still at steps to Central??

Is the Shell still in Central Station?

Hello Oz, yes I think the shop at Renfield and Gordon was Forsyths... very upmarket? I think someone on here probably bought their cravats there in the 70s but I'm no about to reveal their ID, of course......

Steps to Central? No bookshop there now, only pound shops, KFCs, very cheap gear shops and some 24/7 stores in the immediate environs.

The Shell in Central Station? Do you mean the Bimb? Still there, but the world's so PC now we can't refer to it...the kids meet at Peckhams (upmarket deli) in the station now instead....LOL :lol:;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

You're the very man to ask, Dex, last week there was a bloke cutting about in chef's whites, about 'our' age, baldy hair, smiley face, big guy.

It's been annoying me where I know him from. Deffo a West End face if you knaa what I mean.

?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is this it?

grant%20arms1.jpg

Check out Old Glasgow Pubs

If you want bigger pictures you have to buy the book but I'm sure a few memories will be jogged with the search function.

I was in Sloan's on Friday, very busy as it should be. Christmas dinner was good but at £25 it should be.

Yeah thats it Dex Thanks!!

Its wonderful how the mind plays tricks.

Now where abouts was his Lordships Larder? Googled It; St Enochs Square!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totally forgot C&A. Do recall the rude name it was cried in schoolboy humour but... :lol:

Anyone remember where it wis? I'm kinda thinking there was a branch on Sauchie, just where Littlewoods is now on the corner of Cambridge St?

I think there mighta been another branch down Argyle on the opposite side of the road where M&S is now and towards the Trongate?

It was Dutch-owned, wasn't it? You still see branches of C&A in other European cities. I prefer El Corte Ingles myself, it's just like being back in Lewis's. Excellent.

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

It was Dutch-owned, wasn't it? You still see branches of C&A in other European cities. I prefer El Corte Ingles myself, it's just like being back in Lewis's. Excellent.

:blink:

Yep, I suppose "C & A" was considered easier to deal with than whatsisname and August Brenninkmeijer. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep, I suppose "C & A" was considered easier to deal with than whatsisname and August Brenninkmeijer. :lol:

Clemens of course! DUH! :lol:

http://www.c-and-a.com/aboutUs/company/history/

So is C&A one of the world's oldest department stores? Why did it shut in the UKE when it's still going in Europe?

<think can guess answer to that> :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...